ژله آجیلی رنگین کمان

مطبخ خانومی

ژله آجیلی رنگین کمان

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ژله آجیلی رنگین کمان

موادلازم:

بستنی وانیلی                   1/5(یک و نیم)لیوان

ژله در چند رنگ                 5بسته

ژله آلوئه ورا                 1بسته

مغز بادام و پسته و فندق            از هر کدام 2 قاشق غذاخوری

انار دان شده                    3قاشق غذاخوری

ژله های رنگی من: ژله قرمزم انار وآلبالو و ژله سبزم کیوی وژله آبیم بلوبری و ژله زردم موزبود.البته من کمی رنگ خوراکی سبز و زرد هم استفاده کردم چون دو رنگ سبز و زردم کمرنگ بود.

طرز تهیه:

قبل از هرکاری زله هارو آماده می کنیم و می ذاریم کنار تا خنک بشن.وبه وقتش ازش استفاده می کنیم.به این صورت که پودر ژله رو نصف می کنیم و در دوتا ظرف درست می کنیم.یعنی در هر ظرفی نصف پودر ژله رو می ریزیم.یکیش باید با بستنی مخلوط بشه.

قانون برای هر بسته ژله اینه که پودر ژله رو با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و وقتی محلول شفافی به دست اومدنصف لیوان آب سرد توش می ریزیم.خوب حالا که ما پودر ژله رو نصف کردیم پس در هر ظرفی باید نصف لیوان آب جوش بریزیم وقتی ژله حل شد  و محلول شفافی به دست اومددر ظرف اول 1/4 لیوان آب سرد می ریزیم.ودر ظرف دوم 1/4 لیوان بستنی آب شده می ریزیم یعنی ما آب سرد رو حذف کردیم وبه جاش بستنی آب شده اضافه کردیم.

نکته:

دقت کنین بستنی حتما باید ذوب شده باشه و وقتی می خواین بستنی رو اضافه کنین محلول ژله تون حتما باید سرد شده باشه یا حداقل ولرم روبه سرد باشه وگرنه بستنی بریده بریده می شه.

برای اینکه ژله تون شفافتر بشه ظرف ژله رو به روش بن ماری روی بخار کتری بذارین کاملا شفاف می شه.

داخل قالب به ترتیبی که دوست داریم مغز و انار دون شده می ریزیم و مرتب می کنیم.

ژله آلوئه ورا رو نصف می کنیم و نصف پودر ژله رو با نصف لیوان آب جوش حل می کنیم وقتی شفاف شد 1/4 لیوان آب سرد روش می ریزیم.

با قاشق آروم روی مغزها وانار از ژله آلوئه ورا می ریزیم زیاد نمی ریزیم چون در اون صورت انارها میان روی ژله.

بعد قالب رو در یخچال می ذاریم تا نیم بند بشه.

نمی ذاریم ژله کامل خودشو بگیره وقتی انگشتمونو روش می زنیم باید چسبناک باشه تا وقتی لایه بعدی رو روش می ریزیم به هم بچسبن.اگه ژله کامل ببنده لایه بعدی بهش نمی چسبه و جدا می شه.

نصف دوم ژله آلوئه ورا رو با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم وقتی شفاف شد با1/4 لیوان بستنی آب شده مخلوط می کنیم و به هم می زنیم .

بعد با قاشق و آروم ژله بستنی آلوئه ورا رو روی آلوئه ورای ساده ردیف قبل می ریزیم و توی یخچال می زاریم تا نیم بند بشه.

از این مرحله به بعد از هر رنگ ژله ای که می ریزیم و می ذاریم نیم بند بشه روی همون رنگ ژله ؛ ژله بستنی همون ژله رو می ریزیم و همینطور ادامه می دیم تا کل ژله هامون تموم بشه و قالب پر بشه.

بعد از 5 الی 6 ساعت ژله کاملا بسته و می تونیم از قالب در بیاریم.

2 سانت مونده قالب پر بشه دیگه ژله نمی ریزیم.

وقتی ژله کامل بست (حدودا 7 ساعتی طول می کشه)،اونو از قالب جدا می کنیم.

برای برگردوندن ژله ظرف ژله رو توی ظرفی که آب گرم توش ریختیم می ذاریم به اندازه 15 ثانیه بمونه تا ژله ازتوی ظرف خودشو ول کنه بعدش برمی گردونیم.بشقابی که برای برگردوندن ژله ازش استفاده می کنین رو قبلش خیس کنین تا وقتی ژله رو توش برگردوندین بتونین ژله رو توش جا به جا کنین.اگه این کارو نکنین ژله به بشقاب می چسبه .

یلداتون مبارک...



موضوعات مرتبط: دسرها ، یلدا ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 آذر 1394برچسب:دسرها,یلدا, | 1:14 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.